پیش بینی ابزاری قدرتمنددر فرایند برنامه ریزی هر کاری میباشد. آنچه که در آن از اهمیت ویژه برخوردار است میزان دقت آن است به همین دلیل روشهای متعددی جهت پیش بینی وجود دارد. اصولاً پیش بینی به دو روش اصلی تقسیم میشود 1- روشهای آماری 22- روشهای ریاضی و قطعی در روشهای آماری پارامترهای مدل پیش بینی بصورت احتمالی براورد میشوند در حالیکه در روشهای ریاضی پارامترهای مدل بصورت قطعی براورد میگردند. طبیعی است که روش آماری از قابلیت بیشتری برخوردار است زیرا با تغییر دقت پیش بینی، پارامترهای مدل نیز متناسب با آن تغییر میکند. چنین اهمیتی باعث شده تا تحقیقات در زمینه مدل‌ها و تکنیک‌های پیش بینی در چند دهه اخیر، با شتاب بیشتری مواجه شوند. پیش بینی در شاخه‌های مختلف علوم از قبیل زنجیره تأمین، برنامه ریزی حمل و نقل، پیش بینی در اقتصاد، مخابرات، تولید، پیش بینی هوا و شرایط جوی، زمین لرزه، کارایی بازیگران و تیم‌های ورزشی کاربرد دارد. (Rescher, ۱۹۹۸)
پیش گویی حوزه دیگری است که اخیرا درباب شرایط محیطی توسعه یافته است.این افراد در طیف وسیعی از اظهار نظر مبتنی بر ذهن خود تا استفاده از روشهای علمی ساده برای پیش بینی اوضاع جهان در سالهای آینده استفاده می کنند.افرادی مانند ایان پیرسون وتوماس واتسون از این جمله اند.
صاحب نظری به نام توماس واتسون با استفاده از وقایع نگاری تعدادی عوامل پیشران را تعیین کرده است وسپس تاثیر تغییرات این عوامل را بر جنبه های مختلف بررسی نموده است.خلاصه ای از این کتاب تهیه شده است که درفایل پیوست قابل مشاهده می باشد.در صورت تمایل به داشتن اطلاعات بیشتر از طریق منوی تماس با ما نیازهای اطلاعاتی خود را تشریح کنید تا در اسرع وقت مدیر سایت با شما تماس بگیرد.

توجه: انتشار مطالب این سایت، در سایت های فروش الکترونیکی ممنوع است و در دیگر سایت ها بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.

 

می خواهید بیشتر بدانید؟دانلود کنید. نیاز به مشاوره دارید؟ به پژوهش نیاز داری؟ نیاز علمی دیگری داری؟
TUSTAM.FUTURE.FILES.VZR با ما تماس بگیرید. با ما تماس بگیرید. نیاز خود را با ما در میان بگذارید

 

TUSTAM.ORG.PERF.APPRAISAL.SYLABUS

با شكل‎گيري سازمانها، در طول دوره‎هاي مختلف، از الگوها و مدل هاي متعددي جهت ارزيابي استفاده شده است. سازمان ها به فراخور نياز، در ابتدا تنها از شاخص هاي و ملاك هاي محدودي براي ارزيابي بهره مي‎گرفتند. گسترش فعاليت ها و حوزه عملكرد سازماني، پويايي محيط سازمان و مطرح شدن موضوعات و مسائل نوين مديريتي مانند مسئوليت اجتماعي، رضايت مشتري و … سازمان ها را بر آن داشت به شاخص هاي محدود اكتفا ننمايند از اين رو مدل هاي جامع و چند معياره شكل گرفت و تكامل يافت.

در اين فصل ابتدا الگوها و مدل هاي سنتي ارزيابي عملكرد كه تنها به شاخص هاي محدود توجه دارند مورد بررسي قرار مي‎گيرد، سپس مدل هاي جامع و چند معياره كه در بر‎گيرنده شاخص هاي متعددي هستند، مورد كنكاش قرار مي‎گيرد.

در بررسي الگوها و مدلهاي سنتي ارزيابي عملكرد، تنها معيار يا معيارهاي مورد اشاره در مدل مورد كنكاش قرار گرفته است اما در الگوها و مدلهاي جامع ارزيابي عملكرد، ضمن اشاره به تاريخچه و سابقه شكل‎گيري مدل، منطق مورد نظر مدل و نيز تمام ابعاد، مؤلفه‎ها و شاخص‎ها، شيوه امتيازدهي و اجراي مدلها مورد اشاره و كنكاش لازم قرار گرفته است.

TUSTAM.ORG.PERF.APPRAISAL.VFZC

سلام دوستان گرامی: درفایل زیر می توانید فهرست عناوین جزوه پیوست را مطالعه کنید.

 

CH68.PORTFOLIO MODELS.CH09.sylabus

«تصميمات استراتژیک» اصولاً بر تبادل و روابط متقابل بين «سازمان» و «محيط» تاكيد داشته و هدف آن ايجاد رابطة مناسب و منطقي بين اين دو عامل است. براي اتخاذ اين تصميمات بايد عوامل گوناگوني را كه بر محيط تاثير مي‏گذارند و همچنين روابط حاكم بر آن و واكنش هاي بالقوه آن را در برابر عملكرد سازمان، مورد توجه قرار داد (محب‏علي، 1376،ص17).

براين اساس، تحليل محيط كسب و كار همواره به عنوان يكي از دو بعد اساسي مدل هاي پرتفوليو در تدوين استراتژی مطرح مي‏باشد. تحليل صنعت فرآيندي است كه به واسطة آن مي‏توان عوامل ساختاري موثر بر سود‏آوري بلند مدت يك کسب وکار را شناسايي كرد (Hax, 1996, P. 67).

 

CH68.PORTFOLIO MODELS.CH09.VFZC

محیط کلان(دور یا بیرونی) شامل متغیرهایی است که اساسا توسط شرکت قابل مدیریت نیست. حوزه علمی سازمان صنعتی مفروض می کند که این شرایط برای همه سازمان هایی که دریک صنعت مشغول فعالیت هستند، یکسان است. اما جهت ومیزان تاثیر هر متغیر بر روی هر سازمان ممکن است متفاوت باشد. بنابراین،توجه شرکت را به کسب موقعیت مناسب در محیط رقابتی جلب می کند. نظریات پورتر در این حوزه علمی جای می گیرد. دیگر دیدگاه ها هم گرچه در میزان اهمیت این محیط در موفقیت شرکت همفکر نیستند، ولی توجه به آن را لازم می دانند.

مدل های مختلفی برای تحلیل شرایط محیط بیرونی توسعه یافته است. معروف ترین آنها ابعاد پست[1] (ابعاد سیاسی،اقتصادی،اجتماعی وتکنولوژیکی)می باشد. دراین کتاب ابعاد مذکور به هفت مورد وبه صورت خلاصه پستلک[2] گسترش داده شده است. حاصل انتخاب متغیرهای مهم وتاثیرگذار، پیش بینی سرعت وشدت تغییرات آنها در سال های آتی، منجر به تعیین فرصت ها وتهدیدهای محیط کلان برای سازمان می شود.

توجه: انتشار مطالب این سایت، در سایت های فروش الکترونیکی ممنوع است و در دیگر سایت ها بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.

می خواهید بیشتر بدانید؟دانلود کنید. نیاز به مشاوره دارید؟ به پژوهش نیاز داری؟ نیاز علمی دیگری داری؟
TUSTAM.EEM.PY22.VZ01 با ما تماس بگیرید. با ما تماس بگیرید. نیاز خود را با ما در میان بگذارر

[1] -PEST(Political,Economic,Social and Technichal)

[2] -PESTELEC(Political, Economic, Social , Technichal, Enironment, Legal, Ecological and cultural)

در سال های اخیر در بسیاری از بخش های اقتصادی نا پیوستگی را تجربه کرده ایم. در چنين شرايطی، داشتن چشم اندازی روشن از رسالت، عوامل خارجی تاثيرگذار و پيشرفتی که در راه رسيدن به اهداف حاصل می شود، برای سازمان بسيار حائز اهميت است. برای انجام درست آن لازم است بيش از هر کار ديگر کنترل منظم پيشرفت سازمان به همراه گسترش مدبرانه مناسب صورت گيرد و استراتژی سازمان براساس اين سنجش تغيير کند. اين فرايند که کنترل استراتژيک ناميده می شود، يک بخش مهم و اغلب ناپيداست که سازمان ها برای مديريت اثربخش يک سازمان به آن نياز دارند.

مجموعه ای از اسلاید شامل سابقه ومفاهیم وکاربردهای مبحث تهیه شده است.می توانید فایل پیوست را دانلود ومطالعه کنید.خوشحال می شویم تا از طریق تماس با ما از نقطه نظرات شما آگاه شویم.

 

INFO@METYEKJA.IR

TISTAM.STRATEGIC CONTROL.VFC

آیا تصمیم گیری، پدیده عجیب و ناشناخته ای است یا آنکه کار راحت و ساده ایست؟ هنوز معلوم نیست که چگونه، چه موقع و کجا تصمیم ساخته و پرداخته می شود. بقول مدیر عامل شرکت جنرال موتورز “اغلب سخت است که بگویم که چه کسی و چه موقعی تصمیم گرفته است و حتی چه کسی مبداء تصمیم بوده است. غالبا من نمی دانم در جنرال موتورز چه موقع تصمیم گرفته می شود ؟ من بخاطر نمی آورم که در یک جلسه کمیته ای بوده باشم و مسائل به رای گیری گذارده شود. معمولا یک نفر مسائل را خلاصه می نماید. دیگران با تکان دادن سر یا ابراز نظر خود به تدریج به اجماع می رسند.

مجموعه ای از مطالب شامل سابقه ومفاهیم وکاربردهای مبحث تهیه شده است.می توانید فایل پیوست را دانلود ومطالعه کنید.خوشحال می شویم تا از طریق ایمیل زیر با ما تماس گرفته تا از نقطه نظرات شما آگاه شویم.

 

INFO@METYEKJA.IR

TISTAM.DECISON MAKING DEFI.VZC

 

به فرآيندي اطلاق می شودکه سازمان براي توسعه برنامه استراتژيک خود با آن کار مي کند. جنبه کلیدی برنامه ریزی استراتژیک ارتباطی است که بین ذی نفعان کلیدی درون سازمان برای توسعه و اجرای یک برنامه استراتژیک ایجاد می شود. مدل های مختلف برنامه ریزی استراتژیک و هزاران تکرار از این مدل ها وجود دارد. فرایند برنامه ریزی استراتژیک مورداستفاده شده به نوع و اندازه سازمان و افراد درگیر دارد. کدام مدل یا تغییرات در یک مدل واقعا در اختیار تسهیل کننده و شرکت کنندگان در فرایند برنامه ریزی استراتژیک است.

مجموعه ای از مطالب شامل سابقه ومفاهیم وکاربردهای مبحث تهیه شده است.می توانید فایل پیوست را دانلود ومطالعه کنید.خوشحال می شویم تا از طریق ایمیل زیر با ما تماس گرفته تا از نقطه نظرات شما آگاه شویم.

 

INFO@METYEKJA.IR

CH65.TISTAM.APPROACHES TO PLAN.VZC

استراتژي را مي توان راه و روش تحقق مامــوريتها واهداف سازمان تلقي كرد ، به گونه اي كه از اين راه سازمان عوامل خارجي (فرصت ها و تهديدها ) وعوامل داخلي ( قوت ها و ضعفها) را بررسي و شناسايي كرده و از قوت هاي داخلي وفرصت هاي خارجي به درستي بهره برداري نموده، ضعف هاي داخلي را از بين ببردو از تهديدهاي خارجي نيز بپرهيزد.

در بررسي استراتژي ها درباره شيوه انتخاب استراتژي هايي بحث مي شود كه مي توان بدان وسيله به بهترين شكل ممكن ماموريت سازمان را تحقق بخشيد. توجه همزمان  به ماموريت سازمان واستراتژي ها و بررسي اطلاعات داخلي و خارجي سازمان ، مبنايي  به دست مي دهد كه ميتوان بر آن اساس استراتژي هاي قابل اجرا را شناسايي و مورد ارزيابي قرارداد.

مجموعه ای از مطالب شامل سابقه ومفاهیم وکاربردهای مبحث تهیه شده است.می توانید فایل پیوست را دانلود ومطالعه کنید.خوشحال می شویم تا از طریق ایمیل زیر با ما تماس گرفته تا از نقطه نظرات شما آگاه شویم.

INFO@METYEKJA.IR

TISTAM.KIND OF STRATEGY.VZR

مفهوم همكاري نوعاً در سطح سازماني مطرح مي شود. تئوري هاي موجود در اين زمينه بيانگر اين نكته هستند كه سازمانها ممكن است با ساير سازمانها موافقتنامه هاي همكاري منعقد نموده و يا سياستهاي مبتني بر همكاري را اتخاذ نمايند.

سازمانها زماني به همكاري هاي بين سازماني رو مي آورند كه اهداف مشتركي داشته و دريابند كه از طريق گشودن مرزهاي سازماني و به اشتراك گذاري منابع خود، با سهولت و سرعت بيشتري به اهداف مد نظر خويش دست مي يابند.

فناوري هاي نوین ارتباطات و اطلاعات، تغییرات چشمگیري را در نحوه همکاري طراحی، تولید و عرضه محصولات به بازار ایجاد نموده است. دیگر شرکتها با همراهی استراتژیهاي سنتی همکاري، کمترنتیجه مطلوب بدست می آورند و چرخه کوتاه عمر محصولات، عدم وفاداري مشتریان، هزینه هاي کمتر جایگزینی محصول وسایر تهدیدها ایجاب می نماید تا مدلهاي همکاري جدیدي در قالب زنجیره هاي تامین با قابلیت شکل گیري سِریع ایجادشود.

مجموعه ای از مطالب شامل سابقه ومفاهیم وکاربردهای مبحث تهیه شده است.می توانید فایل پیوست را دانلود ومطالعه کنید.خوشحال می شویم تا از طریق ایمیل زیر با ما تماس گرفته تا از نقطه نظرات شما آگاه شویم.

 

INFO@METYEKJA.IR

CH67.TISTAM.COLLABORATION.VFZR

در سالهاي گذشته مديران به پديدة تغيير به عنوان يك عامل زود‏گذر نگاه مي‏كردند چون در دنيايي زندگي مي‏كردند كه آرامش نسبي وجود داشت و آينده تا حدودي قابل پيش‏بيني بود ولي ديگر چنين دنيايي وجود ندارد. مديران بايد خود را با تغييرات تطبيق دهند و‏گرنه مرگ سازمان را بايد با آغوش باز بپذيرند. يعني(يا نابودي يا تغيير و تطابق). نورمن در كتاب«پارك‏آهو» دربارة تغيير مي‏گويد:«اين قانون زندگي بود  بسي  ستمكار اما بي‏طرف كه يابايد تغيير كنيم و يا براي دگرگون نشدن بهاي گزافي بپردازيم.»

در اين عصر كه قرن ارتباطات، تحقيق و تغيير نام گرفته، مديران نمي‏توانند با حفظ نقش سنتي خود از عهده ايجاد، مهار و بهره‏وري از تغييرات برآيند، ناتواني در اين امر يعني مرگ سازمان، در عصر حاضر هرچه برعمر سازمانها افزوده مي‏شود گسترش روز‏افزون تكنولوژي، تغيير و تحول را امري غيرقابل اجتناب مي‏كند.

مجموعه ای از مطالب شامل سابقه ومفاهیم وکاربردهای مبحث تهیه شده است.می توانید فایل پیوست را دانلود ومطالعه کنید.خوشحال می شویم تا از طریق ایمیل زیر با ما تماس گرفته تا از نقطه نظرات شما آگاه شویم.

 

INFO@METYEKJA.IR

TUSTAM.CHANGE MANGEMENT.VFZc

سلام دوستان عزیز: کاپلان ونورتون مدلی را برای ارزیابی عملکرد سازمانی تحت عنوان کارت امیتازی متوازن توسعه داده اند.آنها در دهه 90 متوجه شدند که شرکت ها عناصر استراتژیک خود را توسعه داده اند واستراتژیهای مناسب خود را تدوین نموده اند.اما این استراتژیها به عملیات روزانه شرکت مرتبط نیستند.برهمین اساس برای پیوند دادن استراتژی ها به عملیات مدل خود را توسعه دادند.اما همان نام کارت امتیازی متوازن را بر رویکرد جدید خود گذاشتند.دراین مستند صوتی-تصویری مطالب ارائه شده توسط انها ترجمه وبازخوانی شده است.

مجموعه ای از مطالب شامل سابقه ومفاهیم وکاربردهای مبحث تهیه شده است.می توانید فایل صوتی تصویری پیوست را مطالعه کنید.خوشحال می شویم تا از طریق ایمیل زیر با ما تماس گرفته تا از نقطه نظرات شما آگاه شویم.

INFO@METYEKJA.IR

در تمامي نقاط جهان موضوع اصلي خصوصي سازي بر مبناي سودآوري، افزايش كارايي و قدرت رقابت بوده است. كاركنان به دليل انتظاراتي كه از خصوصي سازي در مورد افزايش اخراجهاي كاري و كاهش دستمزدها دارند با اجراي خصوصيسازي مخالفاند. نتايج اقتصادي بهدست آمده اثراتي مبهم از خصوصي سازي نشان ميدهند. يكي از راههاي كاستن از هزينه و افزودن بر كارايي شركتهاي واگذار شده به بخش خصوصي از طريق كاهش كاركنان صورت ميگيرد. با واگذاري شركتهاي دولتي به بخش خصوصي كاركنان شركت هاي خصوصي شده با خواست صاحبان جديد خويش كه به طور مداوم از آنها تقاضاي افزايش كاراييشان را دارند مواجهاند. در صورت برآورده نشدن خواستهاي صاحبان جديد شركتها كاهش دستمزد، تغيير جايگاه شغلي و اخراج گزينه هايي هستند كه كاركنان شركتها با آن روبه رو هستند . شرايط به وجود آمده نگرانيهايي را در حوزه منابع انساني به وجود آورده است.

درفایل پیوست می توانید لیست منابع را مطالعه نمایید. در صورتی که به بانک منابع مورد نظروفایل ورد متن نیاز داشتید با مدیر سایت به آدرس زیر تماس بگیرید تا در اسرع وقت منابع یافت شده برای شما ارسال گردد.خدمات مشاوره پژوهش نیز از همین طریق به صورت رایگان به شما ارائه می شود.

آدرس ایمیل: INFO@METAYEKJA.IR:

atriclefiles-232-1534942284

هلدینگ یا شرکت مادر را به طورمشخص می توان شرکتی دانست که دارنده سهام شرکت دیگری باشد . با این وجود، بر اساس کاربرد عمومی این عبارت، شرکت مادر شرکتی است که دارنده بخش زیادی از سهام سایر شرکتهاست وبه این ترتیب بر آن شرکتها کنترل دارد. شرکتهایی که شرکت مادر آنها را تحت کنترل خود دارد به نام «شرکت فرعی» خوانده می شود . شرکت مادر می تواند صددرصد سهام شرکتهای فرعی را تحت تملک خود داشته باشد . اما اغلب از نظر کنترل کاری درچنین سطحی قرار ندارد.

درفایل پیوست می توانید مبانی نظری را مطالعه نمایید. در صورتی که به بانک منابع مورد نظر نیاز داشتید با مدیر سایت به آدرس زیر تماس بگیرید تا در اسرع وقت منابع یافت شده برای شما ارسال گردد.خدمات مشاوره پژوهش نیز از همین طریق به صورت رایگان به شما ارائه می شود.

آدرس ایمیل: INFO@METAYEKJA.IR

atriclefiles-122-1534941390

مدل سرآمدي EFQM يك مدل غيرتجويزي است كه از 9 معيار تشكيل شده است. اين معيارها، هسته و قلب اين مدل هستند و مبناي ارزيابي يك سازمان قرار مي‌گيرند. در قسمت قبل، گفتيم كه مفاهيم بنيادين، اهدافي را نشان مي‌دهند كه يك سازمان سرآمد بايد به آنها دست پيدا كند. اهداف و آرمانها معمولا بلندپروازانه و دوردست هستند، لذا براي اين كه سازمانها بدانند كه براي رسيدن به اين اهداف ، بايد چگونه در عمل، كار و فعاليت كنند، نياز به معيارهايي دارند كه اجراي آنها در سازمان، موجب رسيدن به اهداف شود.

مجموعه ای از اسلاید شامل سابقه ومفاهیم وکاربردهخای مدل تعالی اروپایی تهیه شده است.می توانید فایل پیوست را دانلود ومطالعه کنید.خوشحال می شویم تا از طریق تماس با ما از نقطه نظرات شما آگاه شویم.

INFO@METYEKJA.IR

atriclefiles-193-1534941396

ديدگاه هاي مختلف استراتژي به طور متنوع در ادبيات مديريت استراتژيک يافت مي شود.شايد به تعداد استراتژيست ها رويکرد استراتژي معرفي شده است. ما در اين گزارش بر سه رويکرد عمده و غالب دراستراتژي تمرکز خواهيم کرد: رويکرد سازمان صنعتي، رويکرد مبتني بر منابع و رويکرد فرايندي. در ادامه ضمن ارائه خلاصه اي از تلاش هاي استراتژيست هاي اوليه، اين ديدگاه ها توضيح داده مي شود.

درفایل پیوست می توانید مبانی نظری را مطالعه نمایید. در صورتی که به بانک منابع مورد نظروفایل ورد متن نیاز داشتید با مدیر سایت به آدرس زیر تماس بگیرید تا در اسرع وقت منابع یافت شده برای شما ارسال گردد.خدمات مشاوره پژوهش نیز از همین طریق به صورت رایگان به شما ارائه می شود.

info@metayekja.ir

atriclefiles-242-1534941402

وی توضیح می دهد که عباراتی مانند اینکه می خواهیم بین المللی بشویم ویا کسب وکار خود را کوچک کنیم استراتژی نیستند.بلکه می توان این عبارات را هدف یا جهت گیری نامید.استراتژی از دیدگاه ایشان چگونگی رسیدن به موقعیتی است که کسب وکار در محیط رقابتی ودر مقابل رقبایش انتخاب می کند.

این استدلال می تواند به مطالعات وتحلیل های کسب وکار مورد نظر ما جهت دهی خاصی بدهد.اما سوال این است که پس استراتژی منابع انسانی مانند برون سپاری را چه بنامیم ،اگر استراتژی نیست؟

درپاسخ بایستی گفت که پورتر از دیدگاه ودریچه بازار ورقابت به موضوع نگاه می کند.این رویکرد ادبیات خاص خود را دارد وقابل اعمال به سایر ادبیات توسعه یافته در مدیریت سازمان نیست.از طرف دیگر ،این یکی از ابعاد مشکل ساز ادبیات موجود نیز هست.ساده ترین راه حل این مشکل این است که ببینیم کلیه مراحل گردآوری وتحلیل استراعتژیک در پاسخ به چه سوالی انجام می گیرد.

يكي از تصميمات بسيار مهم در بازاريابي محصولات تعيين مارك يا نام تجاري محصول است(روستا، 1377). گزينش و طراحي نام تجاري يكي از مهمترين مراحل ايجاد تصوير محصول جديد است زيرا پيش از آنكه در مورد محصول توضيح داده شود و مزايا و كاركردهاي آن بيان گردد‌،‌ نام تجاري خودنمايي مي‌كند و بدين خاطر نام تجاري مي‌تواند به عنوان ابزاري قدرتمند در اختيار شركت قرار گيرد. نام‌هاي خوب از امتياز مصرف‌كننده برخوردارند. امتياز مصرف‌كننده بدان معناست كه مشتريان نسبت به اسامي وفاداري نشان مي‌دهند. تعداد قابل توجهي از مشتريان حتي در صورتي كه كالاهاي جانشين ديگري با قيمت‌هاي پائين‌تري در بازار عرضه شود. متقاضي همين اسامي تجاري خواهند بود(كاتلر، 1379).نام تجاري دارايي شركت است كه باعث افزوده شدن ارزش محصول نهايي مي‌شود يك استراتژي نام تجاري براي سهامداران نيز منافع قابل توجهي ايجاد مي‌كند و همچنين جذب نخبگان را تسهيل مي‌كند.مطالعات استراتژيك انجام شده حاكي ازآن است كه “عدم برخورداري از نام و نشان تجاري مطلوب در سطح داخلي و خارجي” يكي از عمده‌ترين نقاط ضعف شركت ها محسوب مي‌شود.

مجموعه ای از مطالب شامل سابقه ومفاهیم وکاربردهای مبحث تهیه شده است.می توانید فایل پیوست را دانلود ومطالعه کنید.خوشحال می شویم تا از طریق ایمیل زیر با ما تماس گرفته تا از نقطه نظرات شما آگاه شویم.

INFO@METYEKJA.IR

TUSTAM.BRAND MAGMT.VZ