مدیریت نام ونشان تجاری
يكي از تصميمات بسيار مهم در بازاريابي محصولات تعيين مارك يا نام تجاري محصول است(روستا، 1377). گزينش و طراحي نام تجاري يكي از مهمترين مراحل ايجاد تصوير محصول جديد است زيرا پيش از آنكه در مورد محصول توضيح داده شود و مزايا و كاركردهاي آن بيان گردد، نام تجاري خودنمايي ميكند و بدين خاطر نام تجاري ميتواند به عنوان ابزاري قدرتمند در اختيار شركت قرار گيرد. نامهاي خوب از امتياز مصرفكننده برخوردارند. امتياز مصرفكننده بدان معناست كه مشتريان نسبت به اسامي وفاداري نشان ميدهند. تعداد قابل توجهي از مشتريان حتي در صورتي كه كالاهاي جانشين ديگري با قيمتهاي پائينتري در بازار عرضه شود. متقاضي همين اسامي تجاري خواهند بود(كاتلر، 1379).نام تجاري دارايي شركت است كه باعث افزوده شدن ارزش محصول نهايي ميشود يك استراتژي نام تجاري براي سهامداران نيز منافع قابل توجهي ايجاد ميكند و همچنين جذب نخبگان را تسهيل ميكند.مطالعات استراتژيك انجام شده حاكي ازآن است كه “عدم برخورداري از نام و نشان تجاري مطلوب در سطح داخلي و خارجي” يكي از عمدهترين نقاط ضعف شركت ها محسوب ميشود.
مجموعه ای از مطالب شامل سابقه ومفاهیم وکاربردهای مبحث تهیه شده است.می توانید فایل پیوست را دانلود ومطالعه کنید.خوشحال می شویم تا از طریق ایمیل زیر با ما تماس گرفته تا از نقطه نظرات شما آگاه شویم.
INFO@METYEKJA.IR
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟نظری بدهید!